woensdag 9 maart 2011

Verduistering

De grote dag begint vroeg: om 6 uur wil weer zo nodig iemand bloeddruk en zuurstofsaturatie meten. Daarna mag ik nog wat doezelen. Maar dan begint onverbiddelijk de uittocht.
De eerste twee, de 80-jarige en ik, worden naar de OK gereden. De andere twee zullen in de middag volgen.
Lift en dan lange gangen door. Het wordt steeds koelhuisachtiger qua kleuren: witte schuifdeuren met grote hendels blijken de toegang tot operatiekamers. Eentje is voor mij gereserveerd.
Daar mag ik overstappen op de operatietafel (?) waarna een dame enthousiast allerlei naalden op moeilijke plekken begint te prikken. Met mijn teer gestel en dito dunne leidingen prikt ze nogal eens mis. De gemenerd. Heel onplezierig allemaal!
Maar de dame is coulant, voordat ik het weet besluit ze me dan maar onder zeil te helpen. Kan ze ongestoord prikken zeker...
De boel verduistert........

Geen opmerkingen: