dinsdag 8 maart 2011

Lange vingers

He himself, kwam langs: de cardiochirurg. Leek verbaasd dat ik nog wist wie hij was. Inderdaad maar één maal gezien maar dat maakte blijkbaar voldoende indruk.

Hij vertelde dat hij nog een keer extra de echo had bekeken. Het wordt inderdaad een minimaal invasieve operatie. Met een kleine snee onder de rechter tepel. Ik verbaasd: "maar m'n hart zit toch links!". Dat bleek geen probleem, want via dat kleine gaatje kan hij met extra lange instrumenten toch langs de rechter long mijn halve borstkas door manoeuvreren.. Ik zag dat direct voor me: met een soort extra lange vingers of chinese eetstokjes opereren. Een soort "scissor hand" maar dan (hopelijk!) medisch verantwoord!

Het lijkt me een hoop gepeuter. Gelukkig zet hij er een vergrotende bril bij op. Anders weet je nooit of hij meer wegsnijdt dan het losse en verdikte stukje van de klep, met dat losse draadje...

Geen opmerkingen: