zondag 13 maart 2011

Tegenzin

Dat was een nare nacht. Eerst was ik zo flauw en moe dat ik al om 8 uur wilde gaan slapen. Maar helaas, het ziekenhuisregime schrijft nog controles en pillenuitdelingen toe rond 10 uur 's avonds. Of het licht dus maar even aan en de patiënten wakker willen blijven.
Na de verduistering probeer ik te slapen. Om alleen maar te ontdekken dat de disco weer in alle hevigheid aanwezig is. Ik kan geen houding vinden en bel uiteindelijk de nachtzuster: alsjeblieft: doe me een sotalolletje en/of slaappillen. Helaas, patiënt, die staan niet (meer) op je basis-pillenlijst en de dokter slaapt. Voor zoiets maken we hem natuurlijk niet wakker. De kastjesbewakingsbrigade heeft ook nog geen alarm geslagen dus zo erg zal het wel niet zijn. Je zult het moeten doen met een extra paracetamolletje. Vooruit maar dan, maar het helpt geen zier!
Ik doezel en word uiteindelijk wakker met een stevige tegenzin in de dag, hoofdpijn en een misselijke maag.

Geen opmerkingen: