zaterdag 25 juni 2011

Overgang

Ik ben in de overgang.
Van de (acenocouma)rolletjes naar de (fenprocou)monnetjes.
En dat gaat niet zo maar, oh neen!!!

Natuurlijk werd de Trombosedienst verwittigd. Deze ging aan het rekenen en kwam tot de conclusie dat ik tijdens de drie dagen overgang de eerste dag mijn volle dosis van 5 rolletjes moest nemen PLUS 3 nieuwe monnetjes, de tweede dag 5 plus 2 en de derde dag 5 plus 1. Daarna gewoon alleen 1 à 1 1/2 monnentje en de rolletjes niet meer aanraken.
Is dat tijdens de overgang niet wat veel mevrouw, de oude vijf plus 3 nieuwe? Nee patiënt, want we hebben het berekend.
?!?
Nou ja, ze zullen het wel weten. De werkwijze van beide bloedverdunners is verschillend dus zal die dubbele dosering wel nodig zijn. Al blijf ik het veel vinden.

Soms heeft een patiënt toch gelijk: gister al vond ik twee rare blauwe plekjes op m'n arm. Onderhuidse bloeduitstortinkjes? Mag niet voorkomen, bekende bijwerking van te dun bloed.
Dus vanmorgen maar eens mijn zelf-prik-met-inr-meting gedaan. Had ik toch nodig voor mijn zelfprik-examen van komende dinsdag. En wat zegt-ie: inr = 5.4!!! Terwijl het doel ligt tussen 2.0 en 2.5. Dus toch echt te dun, dat bloed van mij. Dames van de Trombosedienst!

Nou ja, ze zeggen dat de overgang overgaat en dat dan alles weer stabiel is. Morgen doe ik weer een zelfmeting. We zullen zien.

Geen opmerkingen: